نویسنده : رضا - ساعت 21:9 روز چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:,

ساخت بزرگترین پارک بادی جهان

حوادث - بزرگترین پارک بادی جهان که در نهایت 341 توربین در آن نصب خواهد شد، امروز پنجشنبه در سواحل کنت در جنوب شرق انگلیس افتتاح شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه ، این پارک بادی که شرکت سوئدی واتنفال آن را ساخته و تانت نام دارد، فعلا از یکصد توربین تشکیل شده است و می تواند برق مورد نیاز دویست و چهل هزار خانوار را تامین کند و ظرف چهار سال آینده تعداد توربین های این پارک بادی به سیصد و چهل و یک عدد خواهد رسید.

در حال حاضر در کشور انگلیس از انرژی باد پنج مگاوات یعنی به اندازه برق مصرفی در اسکاتلند، برق تولید می شود .

در مجموع دویست و پنجاه پارک بادی در انگلیس وجود دارد و سه هزار توربین در این پارک های بادی برق تولید می کنند.

ساخت پارک تانت هفتصد و هشتاد میلیون پوند هزینه داشته است.


نویسنده : رضا - ساعت 21:6 روز چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:,

راه‌های بسیار زیادی برای جذب گردشگران وجود دارد و یکی از این روش‌ها ساختن وسایلی عجیب است که بتوانند به کمک آن گردشگرانی را به خودشان جذب کنند.

این روش دقیقا‌‌ همان چیزی است که یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های پکن در چین از ان استفاده کرده است. این فروشگاه دست به تولید بزرگ‌ترین مبل دنیا زده است.

این مبل تقریبا ۷۷ برابر بزرگ‌تر از مبل‌های معمولی است که هر روز روی آن‌ها استراحت می‌کنیم و اندازه آن ۶. ۸ متر ارتفاع، ۷. ۷ متر پهنا و ۵ متر عمق است.

این مبل به اندازه‌ای بزرگ است که حداقل ۲۰ نفر می‌توانند بدون هیچ مشکلی رو آن بشینند. این روز‌ها این مبل گردشگران بسیار زیادی برای مشاهده و گرفتن عکس یادگاری از این مبل به این فروشگاه سری می‌زنند.


نویسنده : رضا - ساعت 21:2 روز چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:,

به گزارش ايسنا، سيستم پرتاب فضايي (SLS) جديدترين نسل از موشك هاي ناسا محسوب مي شود كه قرار است براي انتقال فضاپيماي «اوريون» در مأموريت هاي باري و سرنشين دار به ماه، سيارك ها و سفر به مريخ مورد استفاده قرار بگيرد.

«ويليام گرستن ماير» مدير برنامه مأموريت هاي اكتشافي ناسا تأكيد مي كند: موشك SLS‌ فصل جديدي در اكتشافات فضايي مي گشايد.

موشك SLS‌ در دو پيكربندي متفاوت طراحي مي شود كه نمونه اول قابليت حمل 70 تن متريك و نمونه بزرگتر قابليت حمل 130 تن متريك را دارد.

بخش core stage موشك در ابعاد 61 در 8.4 متر در حال طراحي است كه شامل هيدروژن مايع و اكسيژن مايع براي تأمين تغذيه موتورهاي RS-25‌ موشك است؛ همچنين دو بوستر جامد براي موشك SLS‌ در نظر گرفته شده است.

موتورهاي RS-25 كه از شاتل فضايي بازنشسته ناسا جدا شده اند، براي نخستين پرتاب آزمايشي مورد استفاده قرار مي گيرند.

همچنين محققان شركت Pratt & Whitney در حال توسعه بخش upeer stage‌ موتور موشك هستند و مراحل آزمايش اوليه در مركز فضايي استنيس‌ با موفقيت پشت سر گذاشته شد. شركت بوئينگ نيز سيستم سخت افزاري و برنامه نرم افزار ي براي پرتاب موشك را در اختيار ناسا قرار داده است.

نخستين پرواز آزمايشي SLSبا مدل كوچكتر در سال 2017 و نيم قرن پس از پرتاب نخستين موشك Saturn V انجام خواهد شد و مدل بزرگتر احتمالا تا سال 2050 آماده پرتاب خواهد شد


نویسنده : رضا - ساعت 20:57 روز چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:,


نویسنده : رضا - ساعت 20:34 روز چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:,

 

 

جرج نزدیک به 50 کیلوگرم در هر ماه غذا می‌خورد و هر شب در تخت بزرگی که برای او ساخته اند می‌خوابد.
دیوید در این باره گفت : ما بی‌صبرانه منتظر اعلام نهایی از سمت کارشناسان کتاب رکوردهای جهانی گینس هستیم تا ببینیم آیا سگ ما به عنوان بزرگ‌ترین سگ دنیا انتخاب خواهد شد یا خیر.
این سگ حتی در توئیتر و فیس‌بوک دارای صفحه علاقه مندان خود است و هر روز به تعداد اعضای آن اضافه می‌شود.

صاحب این سگ در ادامه گفت : ما جرج را از زمانی که 7 هفته سن داشت بزرگ‌ کردیم و هیچ گاه فکر نمی‌کردیم او تا این اندازه رشد کند
دکتر ویلیام والاس از کلینیک نگهداری از حیوانات واقع در شهر تاکسون که مدارک لازم برای گینس را فراهم کرده است در این باره گفت : در کل دوران 45 ساله ای که من با انواع سگ‌های بزرگ جثه برخورد داشته ام ، هیچ گاه سگی را به بلندی جرج ندیدم



نویسنده : رضا - ساعت 20:29 روز چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:,

کشف بزرگترین مار جهان در سد کرج

[تصویر:  svq8uo19iliei31k8nq.jpg]

 

این مار غول پیکر که به " مگامارمالاد" شهرت دارد، 1 هفته قبل پنجشنبه 22 تیرماه 1391 در نزدیکی سد کرج به حالت نیمه جان کشف شد. این مار آریایی(Persian Skate) که حدود 43 متر طول و 6 متر پهنا دارد، تنها بازمانده نوع خود می باشد و به گفته دانشمندان 103 ساله است! خبرها حاکی از آن است که مگامارمالاد بعد از دریافت تنفس مصنوعی، در وضیعت بهتری به سر می برد و به زودی در باغ وحش ارم به نمایش گذاشته خواهد شد


نویسنده : رضا - ساعت 20:27 روز چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:,

ساعت اسپرت Top Gear، برنده ایده برتر طراحی ساعت در سال 2012. طرحی که برگرفته شده از مدرن ترین خودرو های روز جهان می باشد. دارای جعبه اوریجنال و فوق العاده شکیل ...
ساعت Top Gear یکی از جدیدترین و پر فروش ترین ساعت های عرضه شده سال 2012 است که به سفارش برنامه تلویزیونی محبوب Top Gear (تخته گاز) تولید شده است. این ساعت توانست پس از عرضه چند ماهه خود به رکورد فروش بی نظیری در کشور های اروپایی دست یابد و همچنین برنده ایده برتر طراحی ساعت در سال 2012 شود. صفحه این ساعت در حالت عادی خاموش بوده و زمانی که شما دکمه آن را لمس میکنید چراغ های ساعت با یک رقص نور خارق العاده روشن شده و ساعت برای شما نمایش داده خواهد شد که این صحنه دقیقا نمایی از صفحه نمایش داشبورد خودروهای مدرن و روز جهان است! از دیگر خصوصیات این ساعت دارا بودن نمایشگر تقویم و روز هفته است. این ساعت برای اولین بار در ایران با یک سال گارانتی تعویض توسط فروشگاه میهن استور عرضه می شود.

 


نویسنده : رضا - ساعت 20:22 روز چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:,

Channel 4   The Worlds Largest Snake مستند بزرگ ترين مار دنيا The Worlds Largest Snake

خلاصه : در سال ۲۰۰۹ ، گروهی از دانشمندان به طور تصادفی فسیل ماری به نام titanoboa را یافتند . بزرگترین مار در تمام تاریخ که طول آن ۴۸ فوت بوده و وزن آن نیز نزدیک به یک تن بوده است . این مار یکی از بهترین کشفیات T-REX می باشد . به گونه ای این مار نوعی از مارهای boa می باشد که در جنگل های شمال شرق کلمبیا زندگی می کردند . به طور تخمینی این حیوانات در ۵۸ الی ۶۰ میلیون سال پیش وجود داشته اند …


نویسنده : رضا - ساعت 20:20 روز چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:,

گشتی کوتاه در بازار فناوری 

 

 

امکانات این تلفن همراه

 

* دارای  پردازنده دو هسته ای با فرکانس 1.4 گیگاهرتز است که از شتاب دهنده گرافیکی Mali-400MP GPU بهره می برد که به 1 گیگابایت رم هم مجهز شده است.

* صفحه نمایش لمسی خازنی با رزولوشن 1280أ—800 و از نوع Super AMOLED  می باشد که تراکمی معادل 285 پیکسل در اینچ یا همان PPI را به ما می دهد.

* داری وزن 178 گرم و جنس بدنه آن از پلاستیک مرغوب است.

* ابعاد آن نیز 146.9 83 x 9.7 x میلی متر است. 

* دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 1080p  به همراه فلاش LED در پشت و یک دوربین 2 مگاپیکسلی هم در جلوی این گوشی قرار دارند.

* حافظه داخلی Galaxy Note بسته به نوع گوشی 16 یا 32 گیگابایت می باشد که از طریق درگاه Micro SD قابل افزایش است.

* استفاده از سیستم عامل آندروید نسخه 2.3 یا همان Gingerbread به همراه رابط کاربری اختصاصی TouchWiz سامسونگ بهره می برد.

* قابلیت های  dual-band Wi-Fi a/b/g/n، GPS, A-GPS  و بلوتوث نسخه 3 روی این گوشی تعبیه شده است.

* وجود  باتری 2500mAh  هم روی این گوشی تعبیه شده است .


نویسنده : رضا - ساعت 20:0 روز چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:,

تبلت گالاکسی سامسونگتبلت Galaxyتبلت گالاکسی سامسونگ

باتری : ۴۰۰۰mAh و ۷ ساعت تماشای فیلم .

برای دانلود و خرید app ها می تونید از Android Market و Samsung appstore استفاده کنید .

قابلیت خوب دیگه ای  که روی iPad نیست ، پشتیبانی از Flash Player 10.1 هست که می تونید حین وبگردی از تمام محتوای یک سایت استفاده کنین.

ویدئو پلیر فول HD ، قابلیت فیلم برداری با کیفیت ۷۲۰ در ۴۸۰ و ۳۰ فرم در ثانیه و همچنین WiFi 802.11n و Bluetooth® ۳٫۰ از دیگر امکانات تبلت سامسونگ هست .

به نظر من لقب iPad Killer برازنده ی این تبلت سامسونگ هست .سیستم عامل آندروید ، کوچک تر بودن و قابلیت حمل راحت تر ، داشتن دوربین و پشتیبانی از فلش و فرمت های مولتی مدیای بیشتر از مزیت های گالاکسی نسبت به آی پد هست .

متاسفانه فعلا خبری از قیمت GALAXY Tab نیست و باید صبر کنیم .سامسونگ گفته که از ماه اکتبر شروع به فروش این تبلت در سطح اروپا با همکاری اپراتور Vodafone می کنه و در سال بعد میلادی هم در بازار آمریکا و دیگر بازارها این تبلت عرضه میشه .

من که از الان این تبلت رو یکی از ویژن هام قرار دادم و منتظر ورودش به بازار ایران هستم .البته فکر می کنم که قیمتش پایین تر از قیمت آی پد باشه هم در ایران هم در اروپا .