نویسنده : رضا - ساعت 10:28 روز پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:,

 

لخته شدن خون در رگ ها

این عارضه می‌تواند به شکل‌های گوناگونی مانند ترومبوز قلبی (Coronary thrombosis)، ترومبوز مغزی (Cerebral venous sinus thrombosis)، ترومبوز ورید کلیوی (Renal vein thrombosis) و حتی در روده و دیگر اندام ها خود را نشان دهد.

 

عوامل ایجاد کننده ترومبوز

مجموعه‌ای از عوامل موجب بروز این بیماری می‌شوند. این عوامل عبارتند از:

- میزان قدرت و سرعت انعقاد خون در افراد

 

- جنسیت: بیماری ترومبوز در خانم‌ها بیشتر از آقایان دیده می‌شود که شاید مربوط به نوع هورمون‌های زنانه باشد.

 

- اضافه وزن: این بیماری در افراد چاق و به خصوص در خانم‌های چاق بیشتر دیده می‌شود.

 

- میزان آب موجود در بدن و خون: هر چه مقدار آب موجود در خون بیشتر باشد، خون رقیق‌تر می‌شود و احتمال بروز این بیماری کمتر می‌شود. در شرایطی که فرد کمتر آب می‌نوشد و یا در جریان فعالیت بدنی زیاد عرق می‌کند (مانند تابستان‌ها و یا در ماه رمضان که کم آب می‌شوید) غلظت خون بیشتر شده و این افزایش غلظت، احتمال ایجاد لخته در ورید‌های مغزی را افزایش می‌دهد.

 

- بعضی داروها که به دلایل مشخص یا غیرمشخصی سبب افزایش سرعت انعقاد خون می‌شوند. یکی از مهم‌ترین این داروها قرص‌های ضدبارداری است و بعضی از خانم‌ها برای گرفتن روزه در ماه مبارک رمضان از این قرص‌ها استفاده می‌کنند. از طرف دیگر، به دلیل روزه داری، آب بدن کم می‌شود.

یکی از عوامل شایع ایجاد ترومبوز، بی حرکتی طولانی مدت است. لذا ورزش می‌تواند یکی از موثرترین عوامل پیشگیری یا حتی درمان این بیماری باشد

 

علائم ترومبوز

1- علائم ترومبوز مغزی: بیمار در ناحیه سر، درد را احساس می‌کند که در طول چند روز، این درد تشدید می‌شود و گاهی می‌تواند کاملا ناگهانی به سردرد شدید دچار شود. گاهی در علائم بیماران سکته مغزی نیز مشاهده می‌شود: ناتوانی در حرکت یک یا چند دست و پا، ضعف در یک سمت از صورت یا سختی در صحبت را تجربه خواهند کرد و البته همانند حالت رایج‌تر سکته، لزوما به یک نیمه از بدن تاثیر نمی‌گذارد.

تشنج در 40 درصد بیماران رایج است، البته این مشکل بیشتر در دوره پیش و پس از زایمان زنان رایج است، در این نوع عموما تشنج تنها در یک طرف از بدن رخ می‌دهد، اما می‌تواند گاهی منجر به تشنج عمومی یا غش شود.

این بیماری، موجب فشار داخل جمجمه می‌شود و سبب تورم در دیسک‌های نوری شده و کوری موقت را به دنبال خواهد داشت.

در صورت افزایش شدت فشار داخل جمجمه، می‌تواند باعث کاهش سطح هوشیاری، افزایش فشار خون، افت ضربان قلب و تجربه حالت‌های غیر طبیعی در بیمار شود.

2- علائم ترومبوز ورید کلیوی : این نوع ترومبوز خونی، می‌تواند منجر به مشاهده خون در ادرار یا کاهش سطح ادرار شود.

3- علائم ترومبوز ورید عمقی یا DVT: درد، تورم و قرمزی در پا و اتساع وریدهای سطحی

4- علائم ترومبوز روده : دل‌درد، تهوع، استفراغ و شوک

5- علائم ترومبوز اندام‌ها : درد در اندام فوقانی یا ساق پا بعد از ورزش، ضعف، کرختی، سوزن سوزن شدن و احساس سوزش، ضعف یا فقدان نبض بعد از محل انسداد جریان خون. البته این علام با استراحت فروکش می‌کنند.

نحوه تشکیل لخته خونی در رگ

 

تشخیص ترومبوز مغزی

- تصویربرداری از سیستم عصبی (NeuroImaging)

- توموگرافی کامپیوتری (ونوگرافی سی تی یا CTV)

- ونوگرافی رزونانس مغناطیسی (MRI)

- آنژیوگرافی مغزی

 

درمان ترومبوز مغزی

برای درمان این بیماری به غیر از تجویز مُسکن برای کاهش درد، به کمک داروهای مختلف، ترومبوز و لخته خون حل می‌شود تا خون بتواند جریان طبیعی خود را داشته باشد و در نهایت فشار جمجمه و حجم خون داخل مغز به حد تعادل برسد.

- داروی های ضد انعقاد خون با تجویز پزشک می‌تواند درمان مفیدی باشد.

- در صورت تشدید و تهدید بینایی، ممکن است سوراخ کردن کمر و برداشتن مایعات مغزی نخاعی  لازم باشد.

- استفاده از داروی استازولامید و استفاده از داروهای ضد تشنج در شرایطی که تشنج رخ می‌دهد.

 

تشخیص ترومبوز ورید کلیوی

سی تی آنژیوگرافی

 

درمان ترومبوز ورید کلیوی

- به ندرت جراحی برای برداشتن لخته خون

- مصرف داروهای ضد انعقاد خون

 

نکات توصیه شده

* یکی از عوامل شایع ایجاد ترومبوز، بی حرکتی طولانی مدت است، ورزش می‌تواند یکی از موثرترین عوامل پیشگیری یا حتی درمان این بیماری باشد.

* در صورتی که فشار خون شما بالاست یا به دیابت شیرین دچار هستید، درمان خود را جدی‌تر بگیرید.

* برای ممانعت از تشکیل لخته‌های خونی می‌توانید از داروی های ضد انعقاد خون همانند وارفارین و هپارین تحت نظر پزشک متخصص استفاده کنید.

* به علت وجود فرآورده‌های هورمونی در قرص‌های ضد بارداری، خطر انعقاد پذیری خون بالا می‌رود و در کنار آن گرمای هوا، موجب غلیظ شدن خون و ایجاد ترومبوز مغزی" می‌شود. لذا به خانم‌ها توصیه می‌شود که به هیچ وجه برای جلوگیری از عادت ماهانه، از قرص‌های ضد بارداری استفاده نکنند.

* ترومبوز سینوس مغزی در حالت عادی، 5 تا 10 درصد سکته‌های مغزی را تشکیل می‌دهد که البته در صورت ابتلا به برخی از عفونت‌ها و بعد از زایمان و به ویژه در ماه مبارک رمضان میزان آن افزایش می‌یابد.

 


نویسنده : رضا - ساعت 9:59 روز پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:,
http://didan.ir/wp-content/uploads/2012/Seyfi/91-04-03/ajayebi%20k%20faghat%20dar%20iran%20mishe%20did/03.jpg

 

 


نویسنده : رضا - ساعت 9:48 روز پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:,
سایپا سیستم جدیدی برای پراید ارائه کرد که بزرگترین شکرت های خودرو سازی  از ارائه آن ناتوان مانده اند
هماهنگی ضبط خودرو با چرخ های خودرو در هنگام پخش موسیقی
در تصویر زیر نمونه نصب شده این سیستم رو مشاهده می کنید البته فکر کنم راننده بنده خدا آهنگ بندری گذاشته بوده . !‌
تصویر

نویسنده : رضا - ساعت 23:43 روز چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:,

اولین هارددیسک اکسترنال 3 ترابایتی تولید شد

  • مربوط به موضوع » فناوری جدید

 

منبع : Www.P30Mania.MihanBlog.Com
کمپانی سیگیت برای اولین بار در جهان دست به تولید هارددیسک اکسترنال 3 ترابایتی زده است.
به گزارش تی مدیا، با توجه به نیاز روز افزون کاربران به دستیابی به فضایی بیشتر به منظور ذخیره‌سازی اطلاعات، شرکت‌های تولیدکننده حافظه نیز در تولید حافظه‌هایی با فضایی بیشتر از یک دیگر پیشی می‌گیرند.
در این میان کمپانی سیگیت در صدد رفع این نیاز برآمده و توانسته است اولین شرکتی باشد که هارددیسک اکسترنال 3 ترابایتی را از سری FreeAgentGoFlex تولید کند. این هارددیسک با هر دو سیستم عامل Mac OS X و ویندوز سازگار است. البته در ویندوز ایکس پی نمی‌توان پارتیشنی بیش از 2.1 ترابایت ایجاد کرد.



كلمات كلیدی : اولین هارددیسک اکسترنال 3 ترابایتی تولید شد ، هارددیسک اکسترنال 3 ، هارد دیسك ، هارد ، هارد اكسترنال ، 3 ترابایت ، ترابایت ، اولین هارددیسک اکسترنال 3 ترابایتی ، اولین هارد دیسک اکسترنال 3 ترابایتی ، اولین هارددیسک 3 ترابایتی ، اولین هارد دیسک 3 ترابایتی ، تی مدیا ، ذخیره‌سازی اطلاعات ، سیگیت ، FreeAgentGoFlex ، GoFlex ، بازی کامپیوتر ، بازی ، کامپیوتر ، فیلم ، فیلم با کیفیت ، موزیک ، اطلاعات ، نرم‌افزار ، Backup ، دلار


نویسنده : رضا - ساعت 23:38 روز چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:,
کارتون فوتبالیست ها (سری 3)
کارتون فوتبالیست ها سری سوم (هنوز از تلویزیون ایران پخش نشده است!!!) با زیر نویس فارسی و کیفیت عالی.

کارتون فوتبالیستها سری 3 به همراه زیرنویس فارسی

سری جدید فوتبالیست ها کاپیتان سوباسا در راه جام جهانی

قابل پخش در تمامی دستگاه های دی وی دی پلیر خانگی و کامپیوتر کیفیت عالی

كارتونی كه زیدان و دل‌پیرو به خاطرش فوتبالیست شده‌اند.

 

شش دی وی دی | 7750 تومان

کارتون محبوب فوتبالیستها

این مجموعه نسبت به دیگر نسخه های موجود در اینترنت از کیفیت بالا تری برخوردار می با شد

>>>> برای اولین بار به همراه زیرنویس فارسی <<<<

در این مجموعه فوتبالیست ها به چام جهانی می روند

شش دی وی دی | 7750 تومان

مجموعه کارتون فوتبالیستها سری جدید، کارتونی که بزرگانی چون زیدان و دل پیرو با تماشای این کارتون به فوتبال علاقه مند شدند. قابل اجرا در کامپیوتر و پلیر خانگی- به زبان اصلی و زیر نویس فارسی کارتون جذاب و دوست داشتنی فوتبالیست ها را حتما به یاد دارید ، کارتونی که علاوه بر ایران در بسیاری از کشورهای جهان به نمایش در آمد و علاقمندان بیشماری به دست آورد.این مجموعه بر پایه زندگی نوجوان فوتبالیستی از کشور ژاپن به نام سوباسا اوزارا ساخته شده است . سوباسا شدیدا عاشق فوتبال است او حتی در خواب هم می بیند که با تیم ملی ژاپن در جام جهانی پیروزیهای زیادی کسب می کند.او توپ فوتبال را دوست خود می داند

حقیقتا زمانی که او خیلی جوان بود هر کسی که بازی او را می دید از سرعت ، استقامت ،قدرت دریبل و قدرت ضرباتش متحیر می شد. سوباسا با مادرش در ژاپن زندگی می کند و پدر او یک کاپیتان کشتی است که اغلب در مسافرت به سر می برد. در شروع داستان سوباسا با دختری به نام Sanae که از علاقمندان به فوتبال و طرفداران تیم مدرسه Nankatsu آشنا شد و این آشنایی باعث شد تا خیلی زود با Wakabayashi ملاقات کند ، دروازه بانی که از استعداد بی نظیری بر خوردار بود و هیچکس از ورزشکاران آن شهر نی توانستند به او گل بزنند ، حتی با توپ راگبی و بیسبال ! و سر انجام Roberto Hongo بهترین بازیکن برزیلی که دوست پدر سوباسا بود مربی سوباسا شد و دید او را نسبت به فوتبال حرفه ای بهبود بخشید. بی گمان برترین رقیب سوباسا و واکی بایاسی کسی نبود جز: Kojiro Hyuga کسی که به خاطر کمک به خانواده اش می خواست یک فوتبالیست حرفه ای شود ، او بسیار فرد محکم ،پر قدرت و کله شقی بود که می خواست در هر بازی پیروز باشد

شش دی وی دی | 7750 تومان

هم اکنون فوتبالیست ها در راه جام جهانی اند

36 اپیزود ابتدایی مروری بر 3 سری قبلی انیمه است من جمله مسابقات سوباسا با نانكاتسو و مسابقات قهرمانی با دیگر شخصیت های اصلی داستان در ژاپن ، جام جهانی یو 16 در اروپا بعلاوه ی مسابقه با روبرتو در برزیل . از اینجا سری جدید شروع می شود كه در باره مسابقه ایست با تیم هلند و درباره 3 شخصیت اصلی قوی و حرفه ای و مشكلات آن ها و راه یابی عالی و تحسین بر انگیز آن ها برای تبدیل شدن به فوتبالیست های حرفه ای در اروپا :بازیكن باهوش فوتبال سوباسا اوزارا ، بهترین دروازه بان گنزو واكی بایاشی و نوك حمله پر افتخار و قوی كوجیرو هیوگا

شش دی وی دی | 7750 تومان

کالا را درب منزل تحویل بگیرید ، سپس وجه آن را به مامور پست پرداخت کنید

پوشش سراسر ایران ، بیمه و گارانتی تعویض تمامی محصولات

کمیاب ترین محصولات در این فروشگاه عرضه می شود ، از سایر محصولات فروشگاه نیز دیدن نمایید.


نویسنده : رضا - ساعت 23:35 روز چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:,


نویسنده : رضا - ساعت 23:34 روز چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:,


نویسنده : رضا - ساعت 23:31 روز چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:,

GLX 2680 FOR GTA SA

 


نویسنده : رضا - ساعت 23:2 روز چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:,

یک سرآشپز استرالیایی بعد از یک ماه تلاش موفق شد تا بزرگترین بستنی جهان را تهیه کند.


تهیه بزرگترین بستنی جهان در استرالیا  !+ عکس www.taknaz.ir

بزرگ ‌‌ترین بستنی جهان با وزنی معادل یک تن در استرالیا تهیه شد. هستون بلومنتال، سرآشپز مشهور استرالیایی که صاحب رستوران‌‌‌های معروفی دراسترالیا است، این بستنی بزرگ را در ابعاد باورنکردنی درست کرده است.

http://www.taknaz.ir/upload/69/a1.jpg



به گزارش تک ناز هنگام حمل این بستنی که شکل مخروطی دارد و به عبارتی بستنی قیفی است، دچار مشکل شده بودند. هستون در این باره می‌گوید: ارتفاع بستنی 4 متر و وزنش یک تن است که تهیه‌اش یک ماه طول کشیده است.

قسمت فوقانی بستنی با استفاده از یک جرثقیل روی قسمت نانی آن متصل شده است. وی ادامه داد: ‌من مایع بستنی را در اندازه‌‌‌های زیادی در 3 رستوران خودم جداگانه درست کرده‌ام و بعد آنها را یکجا فراهم آورده‌ام. من سعی داشتم رکوردشکنی کنم و موفق هم شده‌ام. رکورد جهانی تاکنون برای بستنی حدود 5/2 متر بوده است. این سر آشپز سعی کرد تا مقدار زیادی سس توت فرنگی را هم بر روی بستنی خود اضافه کند که موفق به این کار نشد و حجم زیادی از سس به زمین ریخت.

http://www.taknaz.ir/upload/69/a2.jpg

جمعیت زیادی برای مراسم رونمایی از این بستنی در پارک منطقه " گلوستر" در غرب استرالیا جمع شده و پس از رونمایی از آن آن را به بخش های مختلف تقسیم کرده و خوردند.

 
 


نویسنده : رضا - ساعت 22:58 روز چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:,
این ترن هوایی در پارک پارک تفریحی کوهستانی Fuji-Q ژاپن وقع شده. سواری با این ترن هوایی فقط 112 ثانیه طول میکشد و سرعت آن نزدیک به 62،5 مایل در ساعت (حدود 100 کیلومتر / ساعت) می رسد

این ترن هوایی با نام تاکاشیبا که از شنبه (۲۵ تیرماه ۹۰) افتتاح شد، این شیب را در یک ارتفاع ۴۳ متری ایجاد کرده است و با این اتفاق توانسته رکورد قبلی را که در اختیار ترن هوایی لی‌تیمبر فرانسه با ۱۱۳ درجه شیب قرار داشت، جابجا کند.

پارک تفریحی فوجی‌کیو در منطقه کوهستانی قله فوجی‌یاما قرار گرفته و البته این ترن هوایی به طول یک کیلومتر تنها یکی از ترن هوایی‌های موجود در آن است و ۳۷ میلیون دلار برای ساخت این ترن هوایی هزینه شده تا برای یک دور سوار شدن ۱۱۲ ثانیه‌ای شما  ۱۲٫۵ دلار ناقابل از شما بگیرد.